Wednesday, February 28, 2007

Utrolig!!

Dag 2 er godt og vel over, saa her sitter jeg da, alle de andre har lagt seg, derfor er det egetnlig litt digg aa site her oppe aleine, til tross for at jeg har aleine rom=)
Har hatt to utrolig bra dager. igaar va vi foerst litt paa ett shoppingsenter( kjempe begynnelse,ille le)de har ZARA saa det suser! tenkte paa dere. har ikke akkurat noen jenter her som er saerlig glad i aa gaa i butikker akkurat!like greit sikert.
saa hadde vi undervisning her paa skolen,veldig spennende.
saa fant vi ut at....neida, visumene vaare gjaldt kun inn til hong kong, saa dette maatte vi ordne snarest! saa alle ned paa et koontor der vi maatte ta bildeaa greier,og levere passene og betale litt.godt janvier ble sittende fast i koontrollen,vis ikke hadde vi funnet ut dette naar vi staar paa flyplassen inn til Kunming! men jafal,alt ordner seg!

paa kvelden tok alle taxi inn til et marked.utrolig koselig!maatte for foerste gang pa turen kjoere paa med do i gulvet.kvalmt ass..det va saa syykt trang saann at vi satt oss ned kom man nesten henni veggen,aa attpaatil var ALT der blalut,og man trenger ikke akkurat gjette to ganger om att det vaate var tiss tiss aa bare tiss! takk og pris antibac.
men det va en morsomt tur!

Men idag,guri for en dag!!!dere skulle saaa vaert med! 5 prosjekter
1, besoekte little angel kindergarden.de nyydeligste barna!!aa for en disiplin, her var det ikke snakk om gjoer hva du vil,det var oppllegg konstant,og naar dee gikk maatte de gaa to og to paa rekke med hendenen paa rygen.det hoertes litt ille ut,men de var helt fantastiske!
2, dagsenter for eldre. vi traff dagen saa vi kom paa tidenes fest.og vi vettu, opp paa scenen for de 50/60 eldre. og skulle spise denne maten foran de!trodde jeg sku omkomme da jeg saa de slimete ballene som var soete..spurte pent hvor toalettet var og smile saa godt jeg kunne.saa sang vi foreste vaers av navnet jesus og smalt hull paa et utall ballonger fordi det nettopp hadde vaert kinesisk nyttaar! hehe
3,em skolem,,for oss et sted mellom ungd skoole og vgs.meg og line kom pa gruppe emd 2 elever som va spesielt utvalgt til aa vaere med oss! utrolig morsomt!vi spsite lunch me dem og de viste oss rundt.det blei jo storm i klasserommen naar vi gikk forbi,de hadde tydeligvis ikke sett non bleike pottiser foer.de fikk min eneste melkesjokolade.arrgh. tihjiji
4,selvste sykehuset til annie skau!!fantastisk, ja guri for ei dame!!
5,Ja, jeg ble ROERT!sunnyside school,skole for barn som er sterkt utviklinshemmede.det er det flotteste stedet for barn jeg har sett noen gang.rett over 100 elelver gikk paa skolen,og flere av dem bode der,de hadde utrolige treningsrom,,det flotteste sanserommet,badebassengog helt utrolige utearealer med byens beste utsikt, og enda bedre, en rektor med ett hjerte av gull.som de sier om annie skau,hun er to meter hoet,en meter bred og et hjerte stoeerre enn kroppen.helt fantastsk aa se hvordan de behandler disse barna, de var helt nydelige.jeg sier det bare, ikke udnervurder helsesystemer i fattige land, for det var bare helt utroloig.

aa den vittigste avslutingen paa dagen! idet vi gar igjennom undergrunnenhoerer,ser jeg to lyse jenter passere oss, som jeg hoerer snakker norsk.aa saa snudde vi oss, maa jo hilse paa! aassaa saa de saa kjente ut..hm..typiske krik folk kanskje_??eller//hm.joda, de va fra toemmerstoe,og hun ene kjente jeg igjen fra jokern ved siden av spichern! det var bare det vittigste. midt i ett kaos av undergrunner ihong kong,sykt.
Sorry dette blirmye ass....jeg har det verfall kjempe bra,og vi har laaange dager!!
LOVE U,
baybay,som hadet er paa kinesissk. snaalt...... =)bilde er i kommingen forresten!

8 comments:

Anonymous said...

åååååå skulle så gjerne vært der med deg!!! sykehuset til annie skau, litt misunnelig men er så glad du får oppleve alt dette!!!gleder meg til bilder og gode historier! litt visum og billett tull: da er vel alt som det skal være på en sånn tur:-)
legg gjerne inn masse bilder. har du internett på rommet siden du får lagt inn så ofte???
uendelig glad i deg!! stor klem Heidi

Anonymous said...

SHOPPING???

Anonymous said...

det e så gøy å lese kristin, keep on the good work!!
Litt nyheter:
Veronica og KG har forlova seg, skal gifte seg til sommeren!!! Kristin(fbo) er sammen med william (!) (fbo) og hilde (fbo) er blitt sammen med lillebror til kristin:) skal treffe hilde på fredag, hu kommer til liilesand imorra...
ellers har jeg shoppa idag je, nye aerobic sko (igjen) og imorra skal jeg shoppe langrennski på aage johansen..:) gleder meg til hemsedal til søndag..
jeg er så glad i deg, soooo beeeee careful!!!

Anonymous said...

Kristin!! Så gøy å høre! Så mye dere gjør på en dag! like tett progr framover eller? hva skal dere?? Du er heldig ass..
Jeg drar også på en reise neste uke! selv om den bare er til Hovden, gleder jeg meg! For Hovden er ikke bare bare!
Vær forsiktig!! Kos deg masse, og lykke lykke til m alt!
Bay bay..

Anonymous said...

Hei der babe:) supert å høre fra deg, og kjempe gøy å lese!!! ***superdupermissunnelig*** hehehe:P fortsett å skriv så mye du klarer:D nå skal jeg stikke på senteret med Marie fra øya vettu;) litt shopping før jobb:) kos deg masse og ta masse bilder!!! klem klem fra Maria

Tybakken said...

Hei Kristin
Åh så gøy du har det! Vi var i Hong Kong i fjor, og det er jo en utrolig plass. Spennende med alt du får være med på. Gleder meg til å se bilder. Du må smake isen de har - to små runde baller i en litt avlang pakke. Tror de er enten hvite, lyse blå eller rosa. Det er laget av ris utenpå (kan ikke se det) og vanilje inni - konge:) Ta godt vare på deg selv! Stor klem Cathrine

Hilde said...

ååå, så kjempegøy kristin :) litt misunnelig kjenner æ, men dette fortjener du! du må virkelig bare nyte d altså! gleder mæ t å se bilder :) r du ikke inponert over at æ endelig har fått kommet mæ inn på siden deres forresten?? ha en herlig dag videre! pass på dæ sjøl! himla gla i dæ! og alle dere andre vitarkaka-jentene :) stoor klem Hilde

Anonymous said...

Å, så gøy å følge med deg in China town!!!!! Skulle gjerne vært med i ryggsekken din! Passa på dæ sjæl, lille venn! Er så evig lenge siden jeg har sett deg nå! SMASK Hannemor i Oslostor