Monday, February 26, 2007

Jeg er i Kina!!

Tihji,\...ivrig paa innleggene om dagen jeg altsaa! Guri malla, naa sitter jeg her paa stedet vi skal bo en uke i Hong Kong. Det er forsaavidt moerkt men det ser helt nydelig ut. et slags kristent sted med fantastisk utsikt. av det vi kunne se paa vei hit bestaar denne byen for det meste av skyskrapere...heilt sinnsykt. men naa har jeg jo ike faatt sett saa mye enda...

Men ijaffal. Turen hit gikk jo ikke akkurat knirkefritt! Eller for all del..til tross for vaeret rakk alle aa moete opp paaa kjevik i tide, ikke vaerst bare det! saa floey vi til koebenhavn, hvor vi ventet i fem seks timer. Det gikk jo fortere enn toget..saa var flyet litt forsinket saa vi haapet paa aa rekke flyet videre fra shanghai til Hong Kong. ti og en halv time fra koebenhavn til shanghai,ikke et minutt paa oeyet! Slitsomt..men jeg var fornoeyd med aa se leagally blond*2,mean girks,og litt anna tull.vi maatte seff fylle ut oerten skjemaer for aa komme i land,aa naar vi endelig hadde kommet til kontrollen hadde hun ene glemt passet.men heldgivs fant Linn det igjen da hun maate loepe tilbake a inn paa flyet! pjuh.etter endel stress fant vi gaten til neste fly videre,aa da Ingrid sku passere sikkerhetskontrolllen,,gikk ikke d saa bra.Ingrid hadde nemlig over 100000 cash i ei lomme paa innsiden av genseren.men disse ville hun ikke vise til alle der derfor maatte hun bli med bak paa bakrommet.aa vi hadde ikke alllverdens tid...de tok fra henne passet og trodde hun var en raner,og hadde aldri hoert om Norge! Kaos!! men etter mye aa men kom vii avgaarde igjen..saa,finally fremme i Hong Kong aa vi va fornoeyde!men i d vi gaar gjennom siste kontorlen,blir janvier fra kongo stoppet.han hadde nemlig ikke gyldig visum siden han va kongoleser.ijallfa,inn paa bakrommet igjen, aa full staahhei. intervju av han og Ingrid,for han maate soeke omm nytt visum.samtidig sku d staa en buss utenfor aa vente paa oss aa kjoere oss til det steder vi sku vaere.men ingen fikk tak i janvier og ingrid som satt i avhoer.saa jeg og andreas gikk ut av flyplassenfor aa snakke me dene dama som skulle hente oss. stakkar mennesk..ikke skjoente hun engelsk og hun hadde allerde ventet 45 min.da vi sku tilbake til de andre i gruppa,kommer vi seff ikkeinn igjen,...de sa at d ikke sku vaere no problem! saa jeg og andreas loeper ettere stresset rundt,bussdama hadde ikke tid til aa vente,hun sa d tok 2 timer aa kjoere og 2 timer med taxi ville bli dyrt!etter en time me diskutering sendte de meg inn igjen for jeg haddeheldigvis me meg boardingpass..saa noen timer forsinket sitter jeg da her paa Toa fong shan. gleder meg!!stakkar janvier holdt paa aa bli kastet ut,men tilslutt ordnet det seg. naa har jeg vel vaert oppe ca 34 timer uten soevn og myyyyye stress aa svette saa er rimelig klar for senga,nydusja og mett.Dette blir bra!Litt skremmende med vile apekatter her, det er det eneste.hehe.
Jeg har forresten faatt enerom denne uken,utrolig deilig faktisk! tro det eller ei, det skal nok bli ganske intenst! Men vi har det utorlig bra sammen i klassen,og stemninga er god!
Tenker paa dere hjemme!!

KLEMMER Kristin

4 comments:

Anonymous said...

Halvors!! Så bra at dere kom fram til slutt!! Skjønner ikke hvorfor de skulle være så skeptiske! Dere ser jo ikke akkurat ut som en gjeng kriminelle..(?)
Håper du fikk sove godt i natt da..
Du må skrive hver dag, og så må du legge inn bilder og fortelle hva dere skal og sånn! Du får nok ikke så mye tid til å være sammen med de andre tror jeg..:) hihi..ikke no press!
Det var veldig bra å høre fra deg!
Love u! mmmmmmmmmmm

Anonymous said...

wow! for en start! utroli morsomt å lese! gleder meg til å følge deg videre! have fun go (a little bit)mad!:)

Anonymous said...

ching shong kinamann!!
Kos deg i Kina da tusta!!
Pass på penger og pass og husk:

DETTE ER IKKE EN SHOPPINGTUR!!

Jørgen

Anonymous said...

...hadde ingen tissemann...?? ;) Huff for en humor...., men hihi for en story å komme seg til kina assår...!
Ingrid Eskildt en raner lissom...., dama ser jo ut som et gudsord fra landet jo ;)hihi..du forteller så levende at jeg føler jeg nesten var der med deg... kommer til å savne deg sånn snærtne bærta mi...,men så blir det desto bedre når du kommer hjem!

Ha en fantastisk tur, og ja go a little bit mad!!!!
KLEMMMM Tonemor (som foresten ligger godt ann nå med oppgaven, takk og lov, jeg har vært knallflink i det siste ass, heilt skremt over min disiplin ass:)