Monday, February 19, 2007

Ut på ski,megagli(d)....



Ja da har jeg stått på telemark for aller første gang. Hadde det ikke vært for min særdeles gode,(kake nam...)nyetablert selvstendig næringsdrivende venninne tonje (referere til artikkel under!!!) så hadde jeg iallefall ikke vært i vrådal i helga jeg, på skitur med studentkrik her i kristiansand, (takk tonje, du er min primus motor til mange fornuftige valg her i livet du gitt:) sikkert heller sotte hjemmei excel og word med mine grafer av kapasitetsanalyser,kravsanalyser,belastningsstrukturer,øktplaner og you name it i min oppgave i trenings og aktivitetslære,som jeg egentlig så burde gjort og som jeg så disser til fordel for alt anna nå...huff:( kan si at jeg er litt skeptisk til innleveringsdato som er neste uke. Men så har jeg sånn en genial cellegruppe med en så fantastisk cellemann:) i som heter johan,og er det noe han kan ,ja for johan han kan si det han;)..om det som virkelig betyr no, om å slutte å bekymre seg i livet,les matt 6:25. Så da bestemte jeg meg for å slutte å bekymre meg og begynne å leve..,og er det en plass jeg føler meg mer levende enn noen andre så må det være ute i mitt kjære lands nydelige friluft! Heilt fantastisk land vi bor i, og vet du ikke det, så please ikke sitt her og bli frista:) på vår nybakte blogg, men kom deg ut å se deg omkring,kjenn,føl,smak og ta, og sammen med 1 2 3.. du er glad i, er det enda mer å ta i..,nei gurimalla den blei kanskje litt rar, men du skjønner jo;)
Men alsår en kjempeflott helg, jeg takker å bukker til gutta som gav meg mang en innføring i telemarkteknikk, uten dere ... ut på ski,vanskelig,ikke særlig bli(d),dette kan du drite i....,men sånn blei d assår ikke du gitt...:)
Gleder meg til neste gang. Foresten blir det no hovden på oss jentan??

Ha en velsmurt aften og en glidene fin uke til alle mine kjære gode venner som tok seg turen innom bloggen vår. Jeg er så glad i dere alle!!Legg gjerne igjen en tilstandsraport!!

Dios te bendiga!!(eller no sånt :)

Smask fra Tonemor

7 comments:

Vi tar kaka! said...

Haha.. tone i overtrøttmodus = mye rart!! Ble d lite søvn på turen eller? Bra at turen var fin i hvert fall! deilig å høre at du tar d m ro au! velkommen til telemarkens nybegynnerverden! er sååå klar for å prøve de nye skia mine snart!!! hovden sounds gooood!
En glidende uke (?) til deg og!
Martine;)

Anonymous said...

ps: jeg glemte å si noe.. I dag var det en dame som sa til en annen dame på bussen "Du må ikke se så sinna ut!" så gikk hun av bussen. Var ikke det litt frekt?

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Hehe, måtte le godt nå asså!

Dere er vel noen gode noen...
sava, for en humor, Tone og Martine! EN oppkvikker i det hektiske "praksislivet"... 8 og 9 trinn tar på d!:)

Savner dere... klar for å henge litt snart. Virkelig!!

Anonymous said...

alt du mangler er noen innslag av "skjønner du" så er det som å høre deg i ivrig muntlig tale;-) veldig klar for hovden, men prata med tonje nå, hun lurte på om vi kunne helga rundt 10mars, men da kan ikke jeg pga jobb, men hvis det er eneste helga som kan få det til, så tar vi det den helga,så skal jeg komme sterkt tilbake ved neste hytte tur:-)

stakkar bussdama, vi kan vel alle se litt molefonkne ut i tankefulle bussøyeblikk:)
carina: for lenge siden!! hvor er du i praksis?? gleder meg til se deg!!
jørgen:så koselig at du har tapt litt stolthet og lagt inn en kommentar;-) du skal se plutselig er det en sak på siden som heter " en hyllest til Jørgen H Maberg":-) :-) hihi den hadde du nok likt!!

Vi tar kaka! said...

hyllest til jørgen er definitivt under planlegging..tross forventede protester fra gogutten vår! jeg har et passende bilde vi kan sette inn;)

Carina! å, savner deg:) blir godt å se deg snart! helga rundt 16. kommer jeg hjem (mars), da må vi treffes hvis du er ledig! Lykke til med 14isene, tenker meg de digger deg!

Til alle: Lillesøster Charlotte spiller i FAME musikalen på teateret, fra 11.-18.mars, alle som har mulighet må se det. blir knallbra, for ho skal synge solo!!

Tuna: Ho så ikke sinna ut, bare litt sliten..

Martine:)

Tybakken said...

Hei kjære jenter!
Gøy å følge med på dere - godt å se at dere er de samme gode "gamle":) Vi har det godt her, og jeg vokser og vokser, kjempe morro. Du, jenter hva er dette her med..."hvordan går det med Øøø, du vet"? Kom an, må dele:)
Masse av Guds velsignelse til dere alle skjønne jenter. Stor klem Cathrine