Wednesday, January 17, 2007

En hyllest til årstidene!


Da var det vel på tide at jeg også kom med litt småprat på den nye bloggen vår. Må jo si at det ikke er helt nytt for meg dette med å legge ut info og fortelle om seg selv og ditt og datt, da jeg i høst ble en flittig bruker av MySpace. Vil påstå jeg er ganske så inne i gamet;)
Nå sitter jeg på mitt nyrydda rom og ser frem til en sykkeltur i regnet bort til Spicheren for å kvitte meg med litt avfallsstoffer, må innrømme det hadde vært mye lettere å kommet seg ut hadde det ikke regna så veldig.
Snø var det visst meldt idag, haha, latterlig! Regn, regn og mere regn er det vi bør synge. "Snø, hva er det?", kommer kanskje våre barn til å spør oss hvis det skal fortsette på dette viset. Men, kjære venner, jeg tror ikke det er tilfellet. Dette er bare en stor liten regnværsperiode og snart kommer vinter'n med puddersnø til låret og jeg skal stå klar med akebrett og ski.
Jeg må bare si at jeg føler meg så utrolig velsigna som får love til å bo i Norge! Tror virkelig jeg hadde gått på dørken dersom vi bare hatt èn årstid. Det er fantastisk å få oppleve våren hvor alt spirer og gror og lukter så godt, for så å oppleve sommer'n med lange, lyse dager med deilig temperatur i vannet og sola som varmer som en go' klem. Så har vi høsten som banker forsiktig på og sprer glede med sin fargeprakt og lar oss kose oss inne med gode venner en regnværskveld. Og så er det tid for vinter'n til å forandre omgivelsene våre til noe koslig, samtidig som litt mystisk og spennende. Dette er tiden for å kle seg godt, være ute hele dagen og lage engler i snøen, kjøre akebrett og gå på bortoverski eller nedoverski. Og når vi begynner å få litt nok av frostpust og kalde tær, så titter våren fram igjen som en trofast venn. Vi har det godt!
Så, der du sitter eller står, hev glasset ditt og ta et lite øyeblikk til å takke Vår Herre for at Han har vært så genial og gitt oss en slik natur og slike årsstider!
Enjoy!
Hilsen Tonje

4 comments:

Vi tar kaka! said...

hehe, fantastisk! det kunne ikke være andre enn Tonje som hadde skrevet det innlegget. gudd. see ya tonight. god sminking =) hoho. klem roomates

Tybakken said...

Veldig bra skrevet, en skap forfatter:)Ja må si meg helt enig!
Selv om vi her i Bergen faktisk går mot norgesrekord når det gjelder regn....
Morro å følge med her.
Ha en velsignet kveld skjønne jenter.
Klem Cathrine

Vi tar kaka! said...

ååå! i love u tonje:) gleder meg til å se deg snart!! martini

Vi tar kaka! said...

ååå, det er så deilig tonje....!!
vi er vanvittig velsigna som bor i et så godt og utrolig nydelig land med så fanastisk flotte muligheter...!!!
Gleder meg til å å komme ut og se mer sammen med dere!!Vandretur til sommeren, jepp!!!
"Han gir oss føtter som en hind, som lar oss ferde på høydene.."
Såå glad i deg tonje.
Klem ton(j)e uten j:)...gammle minner rustner aldri!!